Monday, October 7, 2013

mereka yang bercerita

Assalamualaikum,
dear blogger,.

hari ni taknak cerita,
cuma nak luahkan perasaan jep,.
sebab dah malas nk cakap banyak kali,
ada mungkin mereka tak faham,
walaupun dah tua bangka,

dah penat nak cerita,
pasal mereka-mereka,
yang bercerita,
tapi
tak  mengapa,
aku faham,
mungkin kau kehilangan beberapa huruf,
dipapan kekunci,
lappy
atau pun punya,
papan kekunci yang dah lama,
pudar hurufnya,
keliru yang mana,
e dan w,
macam yang anuar hadi kata,
dalam vlognya.

ya.
aku pun faham,
yang kau,
nak tunjuk,
yang kau tu,
manja,
comel,
cute,
suka menggedik,
sedikit macam kanak-kanak,
terencat,
tak mengapa,
aku faham.

dan,
aku pun faham,
sekiranya,
anda ingin,
menarik perhatian orang lain,
dan memberitahu,
yang anda faham,
bahasa alien,
dan aku kolot,
sebab berbahasa penuh,
macam buat karangan bahasa melayu,
kertas essei spm.

tapi tolonglah,
aku tak faham,
tak boleh hadam,
sebab aku memang tak faham,
apa yang kau cuba sampaikan,
mungkin kau kata,
aku ni skema,
tak kesahlah,
apa pun yang kau kata,
yang penting,
aku tahu,
alphabet tu ada,
26 huruf semuanya,
dan papan kekunciku normal,
belum tercabut.

buat mereka-mereka,
yang terasa,
maaf,
maaf,
maaf,
tapi aku memang tak faham,
dan tak boleh terima,
maaf,
tapi bahasa melambangkan bangsa,
maaf,
jika terasa,
jadi mohon terasa,
dan betulkan papan kekunci anda,
sebelum saya tolong,
lebih untuk merosakkannya.

sekian.

 #pss : agk2 arr ann,law teww tuwlis cewginiw ad ak owang nk ace tew nye belok??.. iteww auu yg teww niew omeyy n ciut.. lulllssss......

SEAL WITH LOVE
~ annie ~
#forever young babehh

No comments: