Thursday, September 26, 2013

Malangku ...... berbau

Assalamualaikum,
dear blogger,

Mungkin malam penuh bintang tepi pantai itu mengasyikkan. Mungkin pantai biru tanpa cemar itu indah. Tawa bersama dipantai. Bergelak senda. Bermain air bibir pantai, memijak pasir nan memutih.

.................................................................................................................

pagi itu tenang,
segala-galanya lancar.
membersihkan diri sebentar diwash room pantai teluk biru port dickson.
malang,
tu je yang aku mampu cakap,
kurang dari 5 saat,
yang tinggal cuma bunyi,
blurp, blurp
handphone ku ditelan jamban,
huhhh

..................................................................................................................

menangis,
terkejut,
ya tuh aku.
menjerit macam orang gila dalam tandas awam tuh
"handphone ann masuk dalam toilet!!!.........."
"handphone ann,.. aigooo ajushii..othokeee....... aiyooo amma.......... "
menggila kejap,
bertukar terus,
mood kaso2 bahasa
jadi
entah...
rasanya macam baru lepas kene reject,
hatiku hilang.
tanpa rasa.

.................................................................................................................

overnight yang xboleh dilupakan,
terima kasih dekat afiq yang membantu,
takkan ku lupa,
kawan2 yang lain,
terima kasih,
maaf sekiranya menggambil masa anda,
maaf sekiranya menyusahkan anda,
maafkan saya,

.................................................................................................................

ke maxis dan celcom center,
block n buat no. baru
kasihan mereka tersengguk-sengguk dalam kereta,
menahan ngantuk berbaki dimata,
maaf,
kalaulah aku mampu hilangkan penat itu.

....................................................................................................................

aku xpunya satupun nombor kawan2,
even kawan lama,
sahabat baik,
classmate,
sepupu- sepapat,
semua,
aku xpunya apa-apa,
kecuali sim kad baru,
dengan nombor yang lama.

..............................................................................................................

mungkin ini tragedi,
saka dan malang dari kelab debat,
yang dah berjangkit kat aku,
mungkin jugak malang,
sebab aku xbgtau ibu,
abah cuma gelak,
dia kata,
xpelah, xde rezeki.... *abah you're so cool.
mak pulak kata,
lain kali jalan bagitau,
kan dah kata exam jangan jalan,
lepas ni duduk kolej je sampai balik,
jangan nangis ye,
nanti kita cari baru,

tak terkata,
bisu
sebak
mak xmarah pun,
abah mesti geleng kepala kat rumah,
katanya,
i love you,
study rajin2,
pakai jelah apa yang ada tu dulu,
sampai balik nanti,

...........................................................................................................

fobia pada toilet
tu aku sekarang,
sampai nak pergi toilet dalam rumah fikir 3-4x
sudahlah sudah
lupakan
sudahlah sudah
yang hilangkan berganti.

LURVE
~forever young~
annie

No comments: