Wednesday, September 4, 2013

Oh My flashdrive......

Assalamualaikum,.

dear blogger..
disaat aku memerlukan kedua2 pendrive aku,. natang tuh kene virus pulak...!!
*gerrrrrrrr.. tension2

so aku pun dengan gembira hati mengapplikasikan csc ( computer programing ) yang aku blajar..untuk bukak pendrive aku ni.. oleh kerana xde dalam syllabus .. so aku pon xberapa nk engat,. sebab selalu nampak bende ni madihah je yang buat. (*sbb dy selalu sangat bukak pendrive sir wan yang banyak virus tuh).. hahaha

so,. korang semua boleh lah try natang ni,. sekiranya
> pendrive korang xleh bukak
>folder dalam pendrive korang jadi shortcut
> erkkk,. senang cite kalau pendrive korang xleh bukak lahh
(tapi kalau dah try bnyk kali ,.pastuh xleh bukak jugak,. redha je laa ehh,. g format je pendrive tuh)

cara-caranya:

1)  pergi all program, folder accessories , klik kat command prompt.
2) kat command prompt tuh nnt dy ade keluar microsoft bla..bla..bla..
    c:\users\user>

pastuh,. type natang ni sebelah ....user>
-h -r -s /s /d g:\*.*
nanti dy akan nampak mcm ni,.
c:\users\user>-h -r -s /s /d g:\*.*
dan tekan enter..

(*waktu aku tuh,. kat my computer,. flash drive aku shown as h,. so aku tukar g yang kat atas tuh dengan h...dan banyak kali aku buat sbb bnyak kali keluar error jep..)

so,. korang typelah natang yang aku bagi tuh,. bnyak kali,. sampai korang boleh bukak flashdrive korang tuh,. ok?..
bilee dah boleh bukak tuh,. pandai2 lah nak copy tempat lain dan format drive korang tuhh..
ok,. sekian

*bile nak guna ,. time tuh lah banyak virus lah,. torjan lah,. segala macam bende ade,. huhhh

~ forever young ~
seal with love
~ANNIE~

No comments: