Saturday, October 27, 2012

oh tempe...

dear blogger,..

tetibe jer aq ni nk bercerita pasal tempe,.. korang tau x ape tuh tempe,..
O_O?? mcm bingung jer?... nah
mcm niyh rupanya tempe tuh....

 
niyh yang asli punye dari kampung,.. dalamnye mcm niy,..

...
bende niyh dibuat daripada kacang,.. emm.. kacang soya...
xsusah pon nk buat bende ni sebenarnye,.. tapi kalau salah tangan yang buat,.. xtaulah jadi ape,.. haha,..

ok,..
cerita pasal tempe,..
memandangkan korang pon dah tau rupe tempe tuh macam mana, senanglah ye

aku ade satu tabiat buruk,..(*xdelah buruk mane)
dan aku gelarkannya,..
"mid night starving"
haha...tragis,.tragedis,..sadis pon ade,..haha

nak kate aku niyh kuat makan xde lah,.. tapi ,.. tabiatkan,..
dan,..
korang nk tau ape yang aku makan malam2 bute bile aku lapar mcm singa betina yang xmakan seminggu tuh??

 tu haaa,.. tempe,..
salah satu makanan ringan lagi ringkas yang aku bedal,.. tu pon kalau kat rumah,.. kalau kat hostel,.. emm.. maggie leh jawapnye,..

oh tempe,..
yang penting,.. bile aku makan tempe malam2 ni,.. aku suka makan yang fress punyerr!!
ade bran nak makan x??.. O_o"
niyh aku cabar korang,.. makan tempe mentah cm aku,..
nak kate sedap sgt tuh xde lah,.. tapi,...bolehlah,.. aku suke ...

yang penting,..
mak aku dah xpelik kalau tibe2 tempe dy ghaib dari peti ais secara tiba2,..
bukan setakat tempe,..
carrot pon aku sebat mentah2,..
licin peti ais tuh aku kejekan,.. XP

tah ape segala mcm bende kat dapur tuh,..
kalau semua boleh makan mentah,..
aku lah orang yang jadi peminat setia,..
haha,..
oh tempe,.. apalah nasib khau,..
sedangkan yang mentah pon aku bedal,.
lagikan yang dah di masak,..

tempe goreng,
tempe sambal,
tempe masak asam,..

emm... (*sumpah aku lapa mlm2 niyh)

tapi awas,...
jangan sampai anda membeli tempe busuk a.k.a tempe yang dah expired ,..

niyh rupa dy,..

ade yang kate lagi tempe busuk niy sedap dimakan,.. (*ewwww... not me)
tapi pade aku,.. kalau tempe dah lama niyh,.. rasa dy sama macam makan tempe yang penuh habuk,..
maksud aku,.. bukan lah khau tiup berhabuk,..
tapi bau dy dah xsedap,.. emmm... xsuke2,..

ape pun,.. aku nak cari maggie kejap,.. lapo lah pulak,.. XP

selamat membaca,..

with lurve,
~ mohabbatein ~
annie

No comments: