Wednesday, October 31, 2012

Hebat.. ker??

dear blogger....

waktu panas tengahari macam niyh dengan menunggu makanan yang belum sampai dengan perut yang penuh kelaparan...
    kami niyh.. (*buddies2 ku)
memikirkan segala permasaalahan yang berlaku,.. dan cara penyelesaiannye.. (*errrrr....=_=" )

xmengapalah,..
bercerita tentang dengan orang yang hebat niyh.. betul2 hebat kerr?... atau
bajet jer lebih???

yang penting kita sendiri,.. bagaimana nak menilai sesuatu,.
kalau kita kata kita hebat kenapa kita sombong bongkak riak takbur dengan orang,. sampai tegur pun xnak.. hebat ke?... sekurang-kurangnya senyumlah,..
xboleh ke orang yang "hebat" niyh menghormati oarng lain??
berkurang ehh hebat tuh nanti?? ehh??

hebat xhebat seseorang tuh bergantung pada diri seseorang tuh sendiri..
ada orang hebat bercakap, tapi bile buat kerja satu pon xjadi,..
ade orang pandai membuat seni kraf, tapi bile diminta untuk terangkan kat orang mereka xde confident.. 

so...
bile seseorang tuh dikatakan hebat....*perfect
tapi sombong?... hebat kerr?
bile seseorang tuh kelihatan hebat....
pada hakikatnye ....krik krik... hebat ker??
bile seseorang tuh sumpah selekeh (*bermaksud terlalu sempoi) gile... then org lain cakap xhebat..
tapi bila dia buat satu perkara tuh,.. bombastic ... bukan hebat ker ??
dan..
orang yang cakap dia tuh xhebat??... sebenarnye diri sendiri yang mengata tuh hebat kerr??

persoalannye,. hebat kerr??
boleh hebat... setiap orang hebat pada situasi masing2..tempat masing2 ,.. keupayaan masing2...
seorang engineer yang hebat sekalipun bila tiba2 kita suruh dia jadi dokter... dia xkan boleh buat,xkan jadi hebat macam dia jadi engineer...
kenapa,.. sebab minat dan kelebihannya terdapat pada engineer.. bukan dokter.. sebab tuh dia hebat pada engineer...

genius sendiri pun ade kategori masing2... ape korang engat orang genius tuh xpandai main muzik lah??... xpandai art?... xpandai berseni... 

come on..
jom kita bukak otak kita niyh dengan bende2 baru,.. jangan asyik duduk kat tampuk lama...
(*perghh...aku niyh ckap jer lebih)

xpe lah,.. 
hebat ker tidak... korang fikir2kan lah...

salam ikhlas dengan perut lapar tahap gaban bersama kepanasan yang mampu mengeringkan lintah bulan... (*ehh)

with lurve
~mohabbatein~
annie.. :)

2 comments:

mimie asri said...

salam knl dr uitm kedah.. :)

http://storyofmimiey.blogspot.com/2012/10/sic-sepang-international-circuit.html

syazwani annie said...

wslm,.. selamat berkenalan juga,.. :),.. saya dari uitm kula pilah n9,..