Saturday, March 9, 2013

cik gula-gula

dear blogger,..

malam tadi,.aku tidur mati kot,. dek kepenatan menjawap test chemistry yang xseberapa nak chemistry toh.. agaknyelah kot.. dan juga sebab selsema ++ sakit kepala yang menjadi2..
so,. ape lagi
cari panadol + ubt selsema,. pastuh ,. tidoo"..

tengah malam tu aku terjaga,.
risau tah semacam.. hidung pulak sumbat,. tibe2 aku pelik,. apesal lampu bilik aku ni terbuka,. bukan ke aku dah tutup waktu dah nak tido tadi??.. lepas aku basuh muka dan kaki aku tido balik,..

besok paginya..
pagi tadi lahh,.. roomate aku cakap,.

"wani,.dengar xcite pasal cik gula2 kat padang futsal?"
"xde,. xtau ape2 pun,.kenapa?"

"tau x,ary mimpi dia ada kat belakang sp4 (*blok asrama aku SP4).. dia berdiri dekat belakang ary sambil mengucap,.tu yang ary bangun bukak lampu".
"emm..xingatlah ary,. sorry,."
*conversation sebenar lebih panjang,.ni ringkasan je... 

dan yang sangat kejamnya aku,.
aku xingat pon yang dia kejut aku,.
aku xingat pon apa yang aku cakap dkt dia,.
dan lepas aku bagun tgh malam tu aku tutup lampu,.
tak tau roomate aku ketakutan sebab cik gula2,.
ye,.
*kesian roomate kau tau x,. 

tapi aku pelik,..
garu2 kepala yang xgatal,.
kat beting ni mana ada kubur orang melayu,..
kubur cina ada lahh,..
so,...
cik gula2... awak sesat jalan ke??
pergi google ye,.. ==''

~annie~

No comments: