Saturday, March 9, 2013

one and quater,.

dear blogger,..

bulan 5 ni
genaplah 2tahun aku menapak,.menjejakkan kaki,.makan tido dan segala2nya di pilah ni,.

pejam
celik
pejam
celik
dah 2tahun.. laju jugak masa ni berjalan,.
dia guna speed berapa hz agaknya??..

mengikut perkiraan jari,. bulan 12 ni dah sem6,.
pastuh gred.
pastuh ..... .... ...
erkkk,.. sambung belajar maybe,.
kerje maybe,..
kawen.,..
erk,. yang tuh tak,.. tak lah kot..

so,. dalam masa 2tahun yang berlalu ni,.
banyak yang aku dapat,..
banyak yang aku belajar,..
banyak yang aku rasa,..
masam ,.manis,. masin,. pahit,. pedas,.. tawar
semua...
tak kiralah dalam makanan ataupun dalam hidup aku hari2,.
rindukan masakan mak,. (*normal lah tuh)
rindukan ayah membebel,.. (*haha)
rindukan kucing aku,.. (*dah 2ekor hilang sejak aku masuk u,.sedih)
kawan2,..
huhhh,... mungkin akan rindukan semua ni lepas ni,.

teringat masa mula2 tercampak kat hutan beting niyh,.
merungut je banyak,.
bersyukurnya tak,. jadah,. teruk betul aku,.
sekarang?
lebih kurang je kadang2,.
tapi dah tau nak bersyukur dgn kos sara hidup yang xseberapa nak tinggi,..
ya,.. perlu bersyukur,.
alhamdulilah,.
betul macam coach aku cakap,.
kadang2 budak uitm ni banyak yang xbersyukur dan xsedar diri,.
dah lah yuran murah,.
tapi belajar main2,.
*ok sentap tau tak aku tang belajar tuh,...

aku xtau lah apa masalah aku ni,..
nak kate bodoh sangat tuh ,.. xdelah sampai pmr spm aku ade yang fail,.
nak kata pandai sangat tuh,.
xdelah pulak aku dapat straight A++
xde,. biasa je kot,.
cuma masuk U ni je malas terlebih2,.
melimpah ruah malas tu,..
mungkin sebab kurang motivasi barang kali,..
cita2 je besar,..
belajarnye,. . harapan je lah kann..

sejak 2,.3 menjak ni,.
adelah sedikit hidayah menyinar tunjuk jalan kat depan aku,.
*ayat poyo
tu pon sebab aku dah mati kutu depan dua jalan,.
hilang akal untuk berfikir sekejap,.
down xtentu pasal,..

(take a deep breath)
mungkin lah,. sebab tuh aku kene guna otak ni lebih sikit,.
belajar berjalan dan berlari guna kaki sendiri,.
belajar makan guna tangan sendiri,.
belajar untuk menentukan pilihan sendiri,..
masa dah tersanggkut tengah jalan tu,.
baru tau,..
mana2 manusia pun xboleh nak tolong diri,.
harapkan tulang 4 kerat,.
masa tu jugaklah baru nak ingat tuhan,.
masa tuh jugak baru nak merayu2 depan tuhan mintak ampun mintak maaf,.
mintak segala2 nya,.

one and quater ,.
dah xjauh dah perjalanan ni,.
tapi banyak menyimpang ke tempat lain,.
aku xnak menyesal dikemudian hari,.
xnak,.
aku xnak menangis esok,.
aku xnak merayu2 esok,,.
biarlah aku lepas kan semuanya hari ni,.
biarkan lah aku menangis hari ni,..
meraung memanggilkau tuhan,..
biarlah aku menyesal hari ni,.
sekurang2 nya aku masih mampu berjalan lagi selepas jatuh dari berlari,.
takde lah sampai dah jatuh tersungkur,.
baru nak menyesal,.

ya aku perlu sedar diri,.

one and quarter,.
mungkin aku xtahu apa yang akan jadi pada masa hadapan,.
cuma boleh buat pilihan terbaik dan buat segala2nya dengan sempurna,.
biar yang lain tu tuhan yang tentukan,.
tapi kita tahu masa silam kita,.
ambil iktibar,..
ambil yang baik,.
yang buruk tuh,. fikir2kanlah,.
xkan selamnya kita nak jdi macam tuh,.
kan?
people change,.
yes,..
people do change and need it,..

semoga hari esok penuh senyuman,.
semoga hari esok penuh semangat,.
semoga hari esok lebih baik dari hari ini,..

~annie~
:: biarkan mendung datang dan hujan turun kerana ada matahari yang bersinar terang selepas itu,. ::

No comments: