Wednesday, November 21, 2012

Mengapa Dirindu

aku bukan blogger yang retis,..
tidak,..
traffic aku yang xseberapa nak jame ni dah cukup baik buat aku,..
mengapa dirindu,.. ya,.. mengapa,.

sedetik hati ku terpana dengan suara arwayarhamah datin sri saloma ..
"anak punai anak merbah, terbang turun buat sarang, anak sungai pun berubah, ini pula hati orang... mengapa dikenang"
*sentap ... sedetik itu jugalah,.. hati meruntun,..tapi mengapa..
aku xkan benarkan empangan mata itu pecah lagi,.. cukup,.. aku dah penat..

untuk pencerahan.. xperlu dengan segala pujuk rayu, mahupun harta kau yang setinggi gunung,.. aku xpandang semua itu..aku tidak selayaknya puteri gunung ledang yang meminta semangkuk darah anak raja... kejam tapi punya makna..
tidak,. bukan aku..
aku cuma manusia biasa ... yang layaknya cuma biasa2 sahaja,.. ohh... *tibe2 pulak touching telebih..
sumpah aku dah merepek..

buat kau yang aku rindu,.. aku xtahu mengapa aku rindukan kau,.*ini gile
mungkin sebab aku rindu hangat perasaan yang membelai jiwa sukma yang pernah hancur dulu..
yaa.. aku yang dulu
tapi kini aku rasa kau mulai menjauh,.. benarkah?
tolong,.. aku xminta apa2 pun daripada kau,.. cuma.. fahamilah aku...
aku juga manusia,. aku juga perempuan..
mengapa kau menghilang setelah menjadi matahari dalam hidup aku.. selfish! 

dan kau,.
aku cuba fahami kau sebaiknya,.. aku jaga hati kau sebaiknya,.. banyak yang aku sembunyikan dari kau cuma kau je yang xtau,.. belakang kau,. ada pisau yang menanti untuk menikam..
xkan aku nak lihat dari jauh sahaja,.. aku xsanggup.. sebab aku bukan kuih talam berlapis2..
aku cuba berdiri walau berkali2 ditolak dan tersungkur ditimpa tangga ..
ya.. aku bodoh mereka kata
bila aku pertahankan sesuatu yang aku rasa betul tapi salah bagi mereka...
bila yang terang lagi bersuluh pun aku tetap pertahankan,.. mereka caci aku bodoh tahap kedunguan dewa sayap 24inci..
ahh.. biarlah apapun orang kata.. aku cuma pertahankan apa aku percaya..
setia.

aku akan setia dengan kau sampai hujung nyawa aku sekalipun sebab belum pernah ada jiwa yang mampu menyentuh hati aku sampai terdetik buat begini..
bodoh tapi berfikir.. yaa.. itu aku
berfikir sebelum kau buat apa2... menimbang tara segala yang mungkin akan aku hadapi di sebalik tiap lancang kata2...
bukan aku xmahu bersuara jelas dihadapan muka2 itu.,.cuma takut mereka terkejut lalu mati sakit jantung.. jangan pernah minta aku buat begitu..
aku sayang kau,.. aku tau kau benar,.. dan aku tau yang kau tuh terlalu bendul dan lurus macam pembaris cikgu ..
aku akan perhatikan kau dari jauh meski dekat aku xboleh,.. kerana kau matahariku.. kerana kau yang aku rindu,.. aku xminta apa2,.. cuma fahami aku,.. dan jangan tingga daku,.. meski sebagai seorang kawan,..

*sumpah aku gile meroyan ke hape malam2 bute niyh,..dammm

No comments: