Monday, November 26, 2012

diet?

diet??
nope...
sama sekali bukan dalam kamus hidup aku...
aku niyh suka makanan,..pecinta makanan... xpercaya??
tanye mak aku.. semua aku bedal,..
*tapi aku kurang suke cheese.. bende tuh buat aku muak..

dan sekali lagi,..
derita akan melanda aku bile aku tengok budak2 perempuan lain sebok ber"diet"..
tapi satu je yang aku nak cakap..
bodoh..

diet sampai xmakan nasi?.. diet sampai tahan lapar semata2 nak kurus?
sumpah korang gilee..
bile mana korang cakap ,..  kau bolehlah,kau kurus,.. xkesah nak makan apa,.. payah nak pening pasal lemak yang dah berlipat2...
*cehh..
masalahnya sekarang,.. korang bukan diet,.. korang tu nak bunuh diri!!.. paham?
*hukum bunuh diri adalah berdosa ,..sekian

apa gunanya berdiet sampai masa korang bedal semua cikedis2 kat kedai depan rumah korang tuhh,.
tonggak air gas bergelen2 sampai habis air gedegang bawah blok... tu belum kire kudapan2 yang lain?... xgitu?

orang diet sepatutnya untuk jaga kesihatan,. bukan nak kurus dol!!
dah,.. salah tafsir kan??.. tu lah sebok sangat nk kurus mcm model usa tuh,.. dah macam rangka hidup pun ade aku tengok..

beginilah..
oleh kerana ramai yang jeles dengan aku yang berbadan kurus niyh,.. *poyo jee...hakkzz
niyh aku nak bagi petua kat korang,.. petua jaga badan bia maintain,..
acano??


1. kurangkan makan jajan/cikedis yang melambak2 tuh,.. *ni wajib
2. banyakkan minum air masak,.. dan kurangkan minuman bergas.. lebih baik kalau minum air tanpa ais.. sekali sekala minumlah jus.. kalau agak2 dah bosan dengan air masak, cuba titiskan perahan limau untuk sedikit perisa... *gaya ala2 pakar kesihatan,.. :P
3. jangan tinggal breakfast.. yang ni,.. korang cari kat mana2 web kesihatan pon rasenye dorang akan cakap bende yang sama,.. tujuannya,.. kalau korang amik breakfast,.. korang xkan makan banyak waktu lunch nanti,..
4. makan banyak kali,.. tapi dalam kuantiti yang sedikit,.. *yang ni memang cara aku..
5. makan makanan yang seimbang,.. ada sayur,.. ikan,.. nasi jangan buang,,. kita perlukan kabohidrat sebagai tenaga bukan protein macam kucing,.. *seimbang ni kalau sampai takat korang nak kire kalori rajinnye ok??..
6. kene rajin,. kalau malas jangan cari aku kenapa kau xkurus2..

ok,.. tuh je petua aku,. dan semua tuh aku buat kecuali yang ais tuh,.. sebab aku gile suke dengan ais,.. >_<!! *sume xdelah sampai kunyah ais bulat2

yang penting,.. jangan nak berlapar sangat lahh,.. xkurus2 pon aku tengok kau,. last2 masuk hospital jugak sebab xcukup zat,..
fine,.. cukup sudah aku membebel,. dan jangan jelez tengok aku kurus,. *muahahahahaha...gelak gaya mak tiri ...


No comments: