Saturday, April 21, 2012

KELAM MALAM

Dear blogger,..
  malam niyh,.xnk cite lah pasal ape2,...cuma nk mengarang segenap frasa yang berbekas dihati..

 kelam malam ini,.
langit gelap itu,..mendoninasi segenap ruang udara,.meskipun dihiasi bintang,. ia diseliputi awan hitam yang terus berarak,.mendung,
malam ini,..terasa panasnya,.mungkin hendak hujan?siapa tahu..
bintang msih berkilau2 bagai permata bertaburan,.
di lihat boleh,. di gapai tidak,.
cantik dimata siapa pun,
malam ini,terasa sepi,..
tiada cengkerik yg menemani,
bernyanyikan lagu riangnya,..lagu tidurku,..
ataupun membisu,.sama2 melayan kesedihan,bila pungguk tidak dapat rindukan bulan lagi,.
sedangkan bulan sudah menyedari,.
ataupun,.
dalam kelam malam ini,.ada hati yang sedih pilu?,.
jiwa kabut dalam resah?
air mata tumpah dalam gelisah?...
aku rindukan dia,..
kusampaikan salamku pada angin,
agar di khabarkan kepadanya,.betapa rindu dendam ini,..
menggigit tulang temulangku,.
sikit demi sedikit,..memamah hati kecilku..
kelam malam ini,
aku menantimu,.. kerana dalam kelam ini,.
aku telah berjanji,. aku akan tetap setia padanya,.
meski aku dihanyutkan kegelapan dunia,.
kejamnya manusia dengan pisau lipat dari bibirnya,.
putih mulus wajah tidak menggambarkan sucinya hati,..
kelam malam ini,.
aku menantimu,.. sehingga ke akhir waktu,..

lurve
ANNIE <3 :)

3 comments:

Noor Maizan said...

amboi bermadah dia yeee

siti zulaikha said...

waa best entry awkk.. saye singgah sini dan follow awkk.. jmput singgah.. :)

Syazwani Annie said...

CikMai,.. aha,.sekali sekale,.. :)
siti,.. ye ke??..btw,.thnks,..still learning,.. ok,.:)