Thursday, September 6, 2012

suratan ATAU kebetulan??

Assalamualaikum, dear Blogger,..
   final exam dah dekat,.. lebih kurang 3weeks lagi,.. so, i'm quit busy right now n dont have enough time to up date blog status,..

wait?... why I'm write in english??.. haha,.. biase lahh,.. "manglish" ,.. kene lah practise "english"... yupp,.. I don' have a proper language in english,.. hehe

ok,.. back to our story,..
          SURATAN ATAU KEBETULAN??
timbul idea bila studeng hkb (drama) buat sketsa tentang 'suratan atau kebetulan',.. hkb tuh state for kokurikulum subject which is the student from part 1 until 3 need to pass these subject.

           kenapa suratan atau kebetulan??
pernah x pergi kelas tibe-tibe ade yang pakai baju sama dengan korang?
pernah x bila korang rasa apa yang orang lain fikirkan atau rasakan sama dengan korang?
pernah x korang rasa suatu bende tuh akan terjadi dan tetibe bende tuh terjadi?

pernah? xtau xpernah ?... semua ni suratan atau kebetulan??

setiap perkara yang terjadi pasti ada hikmahnya,... tapi adakah suratan itu berkaitan dengan kebetulan?? atau semata-mata sebagai satu kebetulan, atau semata-mata satu suratan yang kita perlu terima ,.. qada' dan qadar??... semua yang telah ditulis..

bila kita fikirkan,.
     emmm,..ce fikir,... baju yang korang pakai sama dengan orang lain yang korang jumpa waktu korang pergi jalan-jalan atau waktu korang pergi kelas?,... dan tiba-tiba ,.. ada bende terjadi kat orang tuh,.. contoh jatuh tangga?,... kene rompak?.,, atau lain-lain...
    apa yang korang fikirkan??.... mungkin mula-mula korang akan fikir yang bila baju sama tuh adalah suatu kebetulan yang tidak di sengajakan!... dan kemudiannya korang fikir pula yang kejadian itu dengan baju yang korang pakai adalah suatu suratan takdir,...

     pertemuan korang dengan seseorang telah membuatkan korang jatuh cinta kepadanya,.. pada mulanya hanyalah sebagai seorang kawan apabila kebetulan bertemu di perpustakaan... belajar bersama dan sebagainya,.. tapi akhirnya korang rasakan yang korang mempunyai fikiran yang sama,.. perasaan yang sama dan akhirnya menjalinkan cinta yang 'sah',..
       adakah ini suratan??.  atau kebetulan??
atau suatu kebetulan yang membawa kepada suratan takdir korang???

erkkkk??
pening kerr??... haha xpe lah,.. korang faham-fahamkan sendiri lah yee,...

so,... suratan atau kebetulan???
apa yang korang fikirkan??.... apa-apa pun percaya lah,.... ada hikmah di sebalik sesuatu kejadian,..

salam sayang
with LURVE and BIGG HUG!! (hahaha)
ANNiE,.. <3

adioss,.. 

2 comments:

krunch2sa said...

bagi aq la....lebih byk suratan drpd kebetulan....tp yg bab pakaian tu maybe kebetulan ^^

syazwani annie said...

emmm..mungkin.. tapi siapa tahu apa yang dah tettulis untuk dia kan.. :)