Sunday, September 25, 2011

LAMAN SOSIAL??

Dear blogger,
assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera semuanya.... :)
topik yang aku nak sentuh hari niyh ialah:
"LAMAN SOSIAL"
ok...bermula ceritanye ialah begini...
QUESTION?......
Pada pendapat anda,..apa itu laman sosial??fikir-fikirkan lah...
THE ANSWER fRoM... admin...."aku lah"
Pada pendapat akulah kan...laman sosial ni "cth...facebook,twitter,formspring,skype,blog,dll".,which tempat dimana kita berkongsi cerita dengan "kengkawan"..macam sekarang ni.. tempat untuk berkongsi informasi "contoh dalam group kelas"..berhubung dengan kawan lama..dan juga kawan yang jauh dimata tetapi dekat dihati dan pelbagai lagi..."korang faham2lah sendiri kalau dah skype tuh??!!erkk"

TETAPI....

hahhhhh...yang niyh aku memang dok tak puas hati betul dengan sesetengah "homosapien" yang memang dok tak reti bahasa....bukan ke sebagai rakyat malaysia kita perlu faham bahasa malaysia??dan aku juga tak rasa yang ada lagi rakyat malaysia tak faham bahasa melayu....
haa??kenapa tak reti bahasa??
maunye tak reti bahasa...dah namanye laman sosial...memanglah tempat orang untuk bersosial...dok comment2 sampai berminggu-minggu...dok meng"like" post2 dan pic2 yang dah melambak dan dah berhabuk kat "laman sosial" tuh..update status setiap saat...dan juga tempat dimana mereka-mereka ber"chat" @ berborak berjam-jam lamanya...
tapi..
tapi..........bila ianya disalahgunakan ...ni lah yang aku nak dok bebelkan....maunyer taknak membebel...taulah "nak berkenalan"...kononnyer lah....tapi bila tegur tuh ayat manis tak boleh nak "manis lagi ker,,dah macam kilang gula yang meletup tuh....habis semua yang kene jadi manis"?? dan kalau yer pon nak mengurat tuh....dok jangan lah nak tunjuk sangat yang kau tuh playgirl/playboy "even kau tuh memang king and the queen dlm halni....",,,alahai....der....tengok ayat tu pon boleh takot orang di watnyer....dan plez lah...korang-korang semua...tolonglah jaga tingkah laku korang dalam laman sosial tuh...engatlah sikit...walaupon mak bapak korang taknampak, kawan-kawan korang taknampak, orang lain taknampak...tapi tuhan tuh nampak....dan tolonglah...dok janganlah add @ friends dengan entah siapa2 jew yang korang tak kenal tuh.....bahaya korang tau tak....kot2 tetibe je nanti ade yang letak status "waaaa T_T...ade orang hacks aku"...haaaa kan....memang aku bagi gule2 hacks jer lah kan "ubat sakit tekak selepas lama menangis..xp"....dan untuk korang-korang yang membaca...jangan lah marah yew...aku dok write bende nyih sebab aku nak bagi peringatan kat korang semua....bukan sebab ape...sebab aku sayang kat korang...taknak lah nanti berkurang pulak members2 kat laman sosial tuh...dan jangan lah pula menjadikan laman sosial tuh sebagai laman so sial....erkkkk....ok fine....untuk korang...sampai sini jer story untuk hari ini....ok...love u all...muakzzzxx...

LURVE ANNIE....

berikut merupakan beberapa pic yang dapat "sempat" aku upload untuk tatapan korang...
place : tanjung lounge putra world trade centre kuala lumpur
event : night of secret garden aidilfitri dinner
date : 11 september 2011
"siap ade invitation card tau..huhuhu"...
saya suka belon pink... :)


saya suke3 heel...weee...kasut baru...

ni kawan2 saya...
"saya,miera,dan mas"


geng of the table...semua chantik2..:)

 
membe baru....jim hamka...nice n sweet person...


nisa yang comel...:)


kak sophy yang sangat elegant pada malam tuh... 
.....sekian....

No comments: