Friday, September 16, 2011

ALONE

Alone....maksudnya bersendirian....ya...tu lah aku,,aku suka bersendirian...Bagi aku bersendiri tu sesuatu ketenangan yang teramat yang tidak boleh di berikan oleh sesiapa pun kecuali Allah SWT...Dari dulu sampai sekarang..aku lebih suke hidup sendiri...tapi bukanlah bermaksud tidak peduli @ tidak ambil kisah pasal orang lain...orang lain tetap di perlukan, tapi...ermmmma  .ku lebih selesa bersendirian... ke kelas sendiri,,,buat kerja sendiri...sagala-galanya sendiri...mungkin bagi sesetengah orang ia merupakan sesuatu kengerian yang teramat untuk bersendirian dalam jangka masa yang lama...tapi bagi aku...ianya merupakan sesuatu kebiasaan yang orang lain tidak jangka...sebab...aku merupakan seorang anak tunggal ( dah nama pon tunggal,mestilah sorang )
yang di besarkan dalam keluarga yang sederhana....dan aku sangat mengerti bahawa aku sangat diperlukan oleh ibu dan bapaku...Cuma aku yang dapat mereka harapkan...Semenjak aku menyedari semua ini..aku mula menyendiri...kadangkala aku berasa dunia yang aku pijak ini sangat berbeza daripada orang lain....ermmmm...( macam xlogik kan???gerrr )
Dan bila aku mula menyendirikan diri,, aku berasa ketenangan sentiasa berdamping dengan aku...sentiasa...dalam keadaan yang tidak pernah menggangu fikiran... Dan sememangnya aku sangat menyukai tempat yang senyap..jauh daripada segala jeritan yang amat menyakitkan hati dan telinga aku.. Ya,aku amat menyenangi suasana sepi....kerana aku boleh mendengar suara halus angin yang berbisik dan menyapa semua makhluk di dunia ini..ya....aku rindukan saat begitu,,
Aku juga lebih gemar untuk membisu.. Mendiamkan diri daripada berkata apa-apa...aku benci kepada orang yang tidak pernah untuk mendengar kata-kata orang lain sedangkan mereka boleh mendengarnya ( bukannya kau tu pekak..upsss...tuli!!! ) dan aku juga membenci orang yang tidak pernah memahami perasaan orang lain dan berperangai seperti budak kecik...( macam budak umur 3tahun yang terperangkap dalam badan orang tua...tetttttt )..membisu bagiku bukan bermakna kita ni jahil...cuma kadangkala..lebih baik kita berdiam daripada berkata-kata...bimbang nanti menyakitkan hati "dia"...emmmmm,,malas lah nak cakap...( lu pikirlah sendiri )...
bersendirian...ya... 
Aku sendiri pon tak tau sampai bila aku harus jadi begini.. sendiri...hidup aku berbeza daripada orang lain...dalam dunia aku...yang ada cuma aku...aku..aku..dan orang yang penting bagi aku....aku cuma ingin bahagiakan ibu bapaku...dan diri aku...." selfish " ??mungkin....entah lah...yang penting...aku ingin hidup sendiri...hidup yang sebenarnya...hidup yang tidak digangu oleh sesiapa pon... hidup yang tenang...agar aku boleh melaksanakan tugas dengan sempurna sebagai makhluk Allah di muka bumi ini...ya... Aku rela bersendiri,. andai ini yang membuatkan aku bahagia... Andai ini yang bisa membuatkan aku mencapai kejayaan yang aku idam-idamkan...

alone :)
LURVE annie...

No comments: