Wednesday, July 18, 2012

~sebelah jiwaku~

Assalamualaikum w.b.t
Dear blogger,.

diary today,
18 July 2012,

6.10 mint. pagi,..aku terjaga
hati terasa resah.
gelisah,
fikiran kusut,
segalanya,.
mimpi lagi??
knp mesti dia?
NO!
xkan pernah kau wujud walau dalam mimpi sekali pun,
xkan,
kau cuma khayalan,

aku hanya mampu bersujud padanya,
minta ampun dari segala dosa,
kerna aku manusia,
tidak sempurna,
lepaskan aku dari siksa ini tuhan,
pedih aku rasa.

12.00 tghhari,..
melamun dalam terik mentari,
terang tapi suram,
panas tapi dingin,

jiwa seiring dengan melodi,
aku xmahu dengar apa2,
aku xmahu dengar suara siapa2,
biarkan aku dengan duniaku.

2.10minit petang,.
udara itu segar,
hijau alam itu indah,
air mengalir itu sejuk,
aku kembali ke alam yang dah lama aku tinggalkan,
aku kembali ke jiwa yang aku lepaskan,

antara terjangkau mahupun tidak,
separuh nafas aku menyelam ke dasar,
sebelah jiwa kurelakan pergi,
biarlah ia terjadi,

ambillah segalanya,
sekalipun nyawa yang kau pinta,
aku cuma mahukan bahagiaku semula,
jangan pernah kau rampas itu,
 kau xpernah kenal siapa aku.

aku perlukan ayah,
aku perlukan mak,
aku rindu mereka yang kenal siapa aku,
aku rindu mereka yang sentiasa memahami aku,
menjaga aku,
aku rindu peluk mesra itu.

5.00petang,.
hujan merintih disebalik tirai senja,
mentari kedinginan dalam selimut awan,
aku rela,
biarkan aku dengan melodi,
andai aku xmampu menggapai purnama yang berseri,
aku pasrah,
biarkan takdir yang menentukan,

kau,.
kau akan tahu siapa aku,
bukan seperti yang kau sangka,
kerana aku bukan aku,
jika sebelah jiwaku tiada,
ya,.
sebelah jiwaku tiada,..
kerna kau jiwaku pergi,
kerna kau sebelah jiwa kumati...

LURVE
~annie~ <3

No comments: