Tuesday, March 20, 2012

SEDETIK LEBIH

Dear blogger,..

Setiap nafas yang di hembus,
Setiap degupan jantung,
Aku selalu memikirkanmu....
Dalam sedar dibuai angan,
Dalam tidur dan khayalan,
Aku selalu memikirkanmu.....
Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang,
Barulah terasa kubernyawa..
Kasihku kuamat mencintai kamu,
Kerna kau beri erti hidup,
Kukan terus mencinta sedetik lebih,
 Selepas selamanya...

   bila aku jatuh cinta,kan ku sebut nama mu....cehhh2..ehemm,ehemm...haihhh...dok cite pasal cinte jer,...exam belom habis lagi niyh..hahaha..ok biarlah jari2 ku ini menari2 menekan papan kekunci di lappy....mengarang segenap kata... biarkan jiwa bahasa ini  yang telah lama bersara kembali bersama kata2 yang penuh makna...
  ok lah...story begin here...

sedetik lebih...sayang itu datang bertamu di ruangan hati...tiada dipinta.. sedetik lebih wajah itu datang bertamu di kotak minda...tiada ku sangka..
         senyum itu membuat pagi hariku terasa lebih indah... sinar mata itu menerangi kelam malam ku bagaikan bintang dilangit...
     tapi aku takut untuk mengakui itu cinta... aku takut mengakui apa yang aku rasa...aku takut mengakui kerana aku takut untuk kecewa....
       adakah kau tahu... aku sentiasa ingin senyuman itu terukir..sinar mata itu sentiasa berkilau..tawa itu sentiasa ada...
   aku inginkan kau bahagia...
     aku pernah punya cinta...tapi telah di dustai... kini ia kembali menagih kasihnya kembali..
tapi maaf...
  memang cinta ini ada di hati...sayang ini terukir sejati... tapi aku belum mengerti akan hidup ini... aku inginkan bahagia..aku inginkan setia..
  biarlah sedetik lebih kita bersama... agar aku dapat mengenali mu..
biarlah sedetik lebih sayang bertaut... agar ia kekal selamanya...
biarlah sedetik lebih cinta dihati... agar ia kekal sejati...
suci tanpa noda...
biarlah sedetik lebih aku menyimpan perasaan ini.. kerana aku tahu ada hikmah disebaliknya..
andai kau telah tahu tentang ini... percayalah... sedetik lebih itu bermakna bagi aku...:)


lurve from ANNIE :) <3

No comments: