Sunday, July 3, 2011

DON'T BE SAD

assalamualaikaum,,
dear blogger,....urghhhh...xtaulah kenapa minggu niyh aku rasa malang sungguh nasib....yang tersandung kat tangge lorh....lab coat tertinggallahh...macam2........paling malang bagi aku n all student laen...."i thought larh".......ptptn yang the very3 cerewet...urghhh..mak aku pon xmacam tuh lorh....dan2....baju aku kene karat....arghhhhhhhhhhh.....why tis happen to me???....mak...nak gune baju tuh.....ya allah...mintak2lah hilang karat xgune tuh....menyusahkan betol!!!...@_@...(touching gileRRR)..
jadi...bagi menghilangkan rasa sedih aku tuh....blog niyh lah yang jadi mangse...ahahahaha..."jahat x??".....xde lah...dengan bangganye aku meluangkan masa untuk membace buku "don't be sad"...antara petikan yang aku gemari ......
"bencana dapat menimpa kita bila kita lemah menghadapi masa kini dan menyibukkan diri dengan masa lalu,,kita menyia-nyiakan keindahan istana yang kita miliki dan mempertaruhkan semuanya demi sebuah penampilan masa lalu yang telah usang.........."...."manusia sebenarnya tidak perlu melihat masa lalu dan memalingkan wajahnya ke belakang,kerana angin akan terus berhembus ke depan;air akan mengalir ke depan............"
..
so,,pengajaran yang kita boleh dapat...kita perlulah terus memandang kehadapan,,,jadikan masa lalu sebagai guru yang membimbing agar kita tidak melakukan kesalahan tersebut di masa hadapan....dan segala yang buruk sebagai sempadan supaya kita sentiasa beringat....ahaha...
dan....
thanks diatas kesempatan anda membaca post di blog ini....

salam sayang,


LURVE annie..

No comments: